Reflectance in R16




"Waar is de Reflection Channel in R16 opeens naartoe?"

Gebruikers van Cinema 4D R16 hebben het waarschijnlijk al gemerkt: er werd flink gewerkt aan de materialen.

De grootste aanpassing is ongetwijfeld 'reflectance'. Met de nieuwe reflectance kan je meerdere soorten reflecties bovenop elkaar stapelen tot hyperrealistische effecten. Het nieuwe BRDF-gebaseerd materiaalsysteem is vergelijkbaar met het Vray-systeem, maar kan veel meer en maakt daardoor heel wat andere kanalen in het materiaalsysteem overbodig.

Wil je weten hoe alles precies werkt, dan wijzen deze video's je alvast de weg in het nieuwe materiaalsysteem:

Wil je je liever niet verliezen in de eindeloze mogelijkheden van de nieuwe reflectance, dan kan je ook terugkeren naar de oude instellingen van R15. Nick Campbell van Greyscalegorilla legt je uit hoe:

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660