De sleutel tot ultiem fotorealisme

Met de geavanceerde renderopties van Cinema 4D Studio til je jouw visualisaties op een hoger niveau. Dankzij opties als Global Illumination, Physical Sky, scherptediepte of Ambient Occlusion zijn je beelden en animaties niet van echt te onderscheiden.

Physical Render Engine

Gebruik ultiem realisme met de nieuwe Physical Render Engine in Cinema 4D. Met echte camera- en lensinstellingen zoals sluitersnelheid en diafragma, scherptediepte, bewegingsonscherpte en meer. 

De Physical Render Engine ondersteunt effecten zoals wazige reflecties, Area Shadows en Ambient Occlusion in combinatie met een correcte scherptediepte en bewegingsonscherpte. De gevanceerde Image Sampler gaat slechts een keer door de scène en deelt die resultaten met alle effecten die berekend moeten worden. Daardoor wordt de tijd voor het berekenen van een bijkomend effect scherp gereduceerd.

Meer fotorealisme

Bereik meer fotorealisme met de nieuwe fysisch correcte scherptediepte - die ook werkt op objecten achter transparante vlakken. De nieuwe Physical Renderer berekent deze objecten direct in het beeld en niet meer als een Post Effect.

 

Accurate bewegingsonscherpte in 3D

Produceer nauwkeurige bewegingsonscherpte in 3D op basis van echte optische parameters. Rotaties worden correct vervaagd dankzij het gebruik van de volledige 3D-animatiedata. En omdat de vervaging tijdens het renderen wordt berekend in plaats van als Post Effect, geeft het de correcte intereactie met schaduwen, transparantie en andere eigenschappen.

 

Physical Camera

Boots een fototoestel of filmcamera na met brandpuntsafstand, f-stop en sluitersnelheid of zichthoek om de schertediepte en bewegingsonscherpte te laten berekenen. Bijkomend kan je de ISO of Gain instellen, zodat de belichtingstijd van het beeld bepaald wordt. Ook de zwakheden van echte lenzen kan je nabootsen, zoals lensvervormingen, vignettering of chromatische aberratie om zo het ultieme fotorealisme te bereiken.

 

Stereoscopie

Maak indrukwekkende 3D-visuals in stereozicht met de zeer complete stereoscopische workflow in Cinema 4D. Bestaande projecten zet je zeer makkelijk om, nieuwe projecten zijn even makkelijk opgezet dankzij enkele eenvoudige camera-instellingen. Het stereo-effect is meteen zichtbaar in het 3D-werkvenster. Render het samengevoegde beeld of de individuele kanalen en bekijk het gerenderde stereo-effect in Cinema 4D's Picture Viewer.

 

Stereo-camera en renderen

Heb je een stereo-camera nodig? Kies een van de stereo-methodes, bepaal de oogafstand en convergentie, en kies tussen parallel, Off-axis, On-axis of radiale plaatsing. Safe Regions can je manueel of automatisch instellen.

 

Real-time stereoweergave

Bekijk stereo-effecten in real-time door Stereoscopie in te schakelen voor elk gewenst zicht. Je kan de preview instellen voor Anaglyph, Side-by-Side, Interlaced of Active Shutter Mode om compatibel te zijn met een breed gamma aan 3D-schermen, projectoren en brillen.

 

Geavanceerde materiaalinstellingen

 

Een gedetailleerd model heeft een groot nadeel: het bestaat uit zeer veel segmenten, en dat heeft een negatief effect op het geheugen van je computer. Gelukkig heb je in Cinema 4D een intelligent alternatief: SubPolygon Displacement of SPD. Daarmee voeg je detail toe zonder de scène onhandelbaar te maken, want het detail wordt alleen gecreëerd tijdens het renderen.
 
Met SubSurface Scattering boots je de verstrooiing van het licht onder een oppervlak na. Materialen zoals kaarsenwas, vloeistoffen, edelstenen, organische materialen of huid worden daardoor correcter weergegeven.
 
PyroCluster gebruikt particles voor indrukwekkende effecten zoals rook, stof of vuur. In combinatie met Cinema 4D's particle-systeem maakt je met Pyrocluster unieke special effects.

 

Alsof het getekend is

Met de Sketch-gereedschappen creëer je niet-fotorealistische renderstijlen (NPR). Architecten en ontwerpers appreciëren de zuivere en nauwkeurige technische lijnstijlen, artistieke gebruikers zullen misschien eerder aangetrokken worden door stijlen als potlood- of houtskoolschets. Een breed gamma aan instellingen staat garant voor elke mogelijke stijl van duotoon afbeeldingen tot cel-shaded animaties. NPR kan je combineren met traditionele rendertechnieken in een en dezelfde scène.

 

Renderen met meerdere computers

Met Cinema 4D's Team Render kan je makkelijk alle computers in jouw netwerk inschakelen voor het berekenen van ingewikkelde beelden. Daarbij worden alle beschikbare processoren en cores gebruikt van een onbeperkt aantal clients bij Cinema 4D Studio en van maximaal 3 clients bij Cinema 4D Broadcast of Cinema 4D Visualize. Team Render kan zowel gebruikt worden voor het renderen van stilstaande beelden als van animaties.

 

Uitgebreide keuze uit andere rendermotoren

Cinema 4D's is rendermotor snel en stabiel en hij produceert resultaten van hoge kwaliteit. Maar soms heb je specifieke noden die je doen uitkijken naar externe renderoplossingen. Verschillende 3rd-party-ontwikkelaars bieden rendermotoren aan die je kan koppelen aan Cinema 4D. Sommige van die oplossingen zijn zelfs gratis (bvb. als Open Source, of gratis bij niet-commercieel gebruik).

Enkele van de externe renderoplossingen voor Cinema 4D (alfabetisch):

*CineMan is een feature van Cinema 4D Visualize en Studio waarmee de volledige Cinema 4D-scène inclusief licht en materialen vertaald wordt naar een RenderMan-compliant RIB-bestand. Met CineMan kan je bepaalde opties van de renderer controleren.

Belangrijk: controleer altijd of de rendermotor van jouw keuze wel compatibel is met Cinema 4D. Wanneer je jouw Cinema 4D-licentie upgrade, controleer dan eveneens of jouw favoriete rendermotor beschikbaar is voor de nieuwe Cinema 4D. Onthoud dat niet alle Cinema 4D-mogelijkheden ondersteund worden door bepaalde rendermotoren. MAXON en Design Express zijn niet verantwoordelijk voor niet-functionerende configuraties of opties. Contacteer altijd de ontwikkelaar van de rendermotor vóór je aankoop.

 

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660