MOGRAPH

De Mograph-toolset van Cinema 4D ontketende een revolutie binnen de industrie. Release 18 bouwt verder op die basis met krachtige, nieuwe tools en een verbeterde workflow. 

 

Voronoi Fracturing – Niet-destructieve vernietiging 

Met het nieuwe Fracture Voronoi-object kan je muren slopen. Verbrijzel systematisch ieder object in fragmenten met behulp van vrijwel elk ander object als referentie om de verdeling van de verbrijzelde stukken te controleren. Creëer artistieke geometrie met behulp van lijnen, Polygonen of particles. Fracture Voronoi is altijd live waardoor je direct resultaat ziet en het effect op ieder moment kunt veranderen. Als native MoGraph-object werkt het naadloos met Dynamics en alle Effectors en Falloffs die je graag gebruikt.

          Pas de hoeveelheid en de plaatsing                                                  Gebruik Effectors en Fallofs om 

               van de Voronoi-punten aan.                                                          te controleren hoe het effect

                                                                                                                     getriggerd zal worden.                                                                                                                      

Nog een laatste voorbeeld:

 

 

Verbeteringen voor cloner

Het Cloner-object van Cinema 4D ontketende een revolutie in motion graphics. In R18 hebben we het nog verder verbeterd. Met de nieuwe Honeycomb Array-modus kan je gemakkelijk bakstenen muren en zeshoekige roosters creëren. Pas de roosterrijen en de honingraten aan de vorm van een object of polygon aan en behoud de onderlinge afstand tussen klonen wanneer je het aantal verhoogt met de Per-Step-modus. Er is voortaan ook een nieuwe optie beschikbaar waarmee je klonen automatisch kan schalen op basis van de grootte van een polygon.

Push Apart Effector

Vermijd ongewenste overlappingen en bezorg klonen wat ademruimte met behulp van de compleet nieuwe Push Apart Effector. Het enige wat je hierbij hoeft te doen, is een straal specificeren. Hierna komen de klonen verder van elkaar te staan en worden ze geschaald of verborgen langs een gespecificeerde as om eventuele overlappingen te verwijderen.

ReEffector

De nieuwe ReEffector biedt de ultieme flexibiliteit in jouw MoGraph-creaties. Je kan dit nog het best vergelijken met een lagensysteem voor de instellingen van Effector. Gebruik dit als een vlakgom om de MoGraph-objecten in hun oorspronkelijke staat te herstellen of groepeer Effectors en controleer ze met één enkele falloff.

Weight Maps

Behoud een precieze controle over MoGraph Effectors door Weight Maps rechtstreeks op jouw klonen te schilderen. Dankzij de nieuwe MoGraph Weight Paintbrush kan je gemakkelijk de impact van de Mograph Effector richten. Daarnaast kan je de invloed van een Effector op een logische manier instellen met behulp van een nieuwe XPresso Node.

Caching

Hou je Cinema 4D-bestanden klein en zorg ervoor dat je ze snel kan afspelen. Sla je MoGraph-cache in afzonderlijke externe bestanden op zodat je jouw Cinema 4D-bestand klein kan houden. Ervaar het tijdsvoordeel bij synchroniseren en incrementeel opslaan. Voeg meerdere cachetags toe en mix de invloed van elk van deze tags om effecten te combineren.

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660